Obchodní podmínky eRecept/ePoukaz
I. Úvodní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztah mezi zákazníkem a
poskytovatelem, který vzniká při využívání služby mezi lékárnou a zákazníkem ohledně koupě (výdeje) léčivého přípravku na předpis (dále jen
„lék“) v lékárně AnnyPharm (dále jen “služba”). Služba je poskytována prostřednictvím
internetových stránek www.annypharm.cz/e-recept a www.annypharm.cz/e-poukaz. V průběhu procesu použití služby je zákazník seznámen s
těmito VOP, jejichž akceptací se stávají pro zákazníka závaznými. Popis samotné služby je uveden v
čl. II. VOP. - Ereceptem se rozumí lékařský předpis vydávaný v elektronické podobě v souladu se zákonem č.
378/2007 Sb., zákon o léčivech (dále jen „erecept“). - Epoukazem se rozumí elektronický poukaz na zdravotnické prostředky.
- Za účelem poskytnutí služby zpracovává lékárna osobní údaje zákazníka, a to v rozsahu nutném
pro zajištění komunikace mezi lékárnou a zákazníkem. Zpracovávanými osobní údaji zákazníka jsou:
jméno a příjmení, adresa, e-mailová adresa, telefon a kód receptu. Zákazník uvedené osobní údaje zadá do
internetového formuláře v na webové stránce. - Lékárna je oprávněna poskytování služby bez dalšího ukončit nebo pozastavit, o čemž je povinna
informovat zákazníky, kteří službu aktuálně využívají.
II. Služba
- Službu lze použít pouze s platným ereceptem nebo epoukazem, a to pomocí 12-ti místného identifikátoru ereceptu/epoukazu neboli
kódu, který zákazníkovi předá jeho ošetřující lékař v listinné podobě, nebo zašle formou sms či e-mailu
nebo prostřednictvím mobilní aplikace (dále jen “kód”). - Za účelem využití služby zákazník zadá do internetového formuláře aplikace následující údaje, které
jsou následně zpřístupněny lékárně:
– způsob doručení – osobní odběr nebo rozvoz
– kód,
– vyplní své jméno a příjmení, adresu, e-mailovou adresu a telefonní číslo - Lék si zákazník může v lékárně zakoupit a vyzvednout osobně, může pověřit třetí osobu jeho
vyzvednutím nebo zvolí dovoz léků na adresu. - Pro případy vyzvednutí léku třetí osobou a jeho doručení zákazníkovi platí, že dle ust. § 83 zákona o
léčivech je vždy na posouzení lékárny, zda lék vydá jiné osobě než zákazníkovi s tím, že jej nevydá
takové osobě, která dle jejího posouzení není schopna přesně předat zákazníkovi informace o
správném používání léku nebo by mohla lék zneužít. Není tedy vyloučena situace, že i v případě, kdy
se na tom lékárna se zákazníkem domluví, tak lék nakonec jiné osobě než zákazníkovi lékárna
nevydá. - Na základě obdržených údajů se lékárna spojí se zákazníkem a domluví se s ním ohledně
rezervace léku a následného způsobu zakoupení a vyzvednutí. Skutečnost, že zákazník nebyl lékárnou kontaktován, neznamená, že lékárna nemá
požadovaný lék k dispozici nebo že ho z jiných důvodů nemůže či odmítá zákazníkovi vydat. - Pokud zákazník zadá do internetového formuláře kód, identifikuje farmaceut v lékárně na jeho
základě zákazníkem požadovaný lék v tzv. centrálním úložišti elektronických receptů, a následně jej
vydá zákazníkovi způsobem, na kterém se se zákazníkem domluví. - S každým ereceptem nebo epoukazem je možné službu použít pouze jedenkrát.
- Využití služby nemá vliv na délku platnosti ereceptu a zákazník proto musí sledovat její běh.
III. Závěrečná ustanovení
- Lékárna je oprávněna provést jednostranné změny nebo úpravy těchto podmínek.
- Spory s lékárnou ohledně koupě léku je zákazník v souladu s ust. § 1820, odst. 1), písmeno j)
občanského zákoníku, oprávněn řešit mimosoudní stížností u kontrolního orgánu, kterým je Státní
ústav pro kontrolu léčiv, adresa: Šrobárova 48, 100 41, Praha 10, tel: +420 272 185 111, e-mail:
posta@sukl.cz , www: http://www.sukl.cz. - K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy mezi zákazníkem a lékárnou je
příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869,
internetová adresa: http://www.coi.cz (dále ČOI). Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na
internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi
prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy. Mimosoudní řešení sporu se zahajuje na návrh kupujícího,
který je kupující oprávněn podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je
předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Další informace o náležitostech návrhu na zahájení sporu
a způsobu jeho vedení jsou uvedeny v ust. § 20d až 20h zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele. - Pokud se týká ochrany osobních údajů, je kontrolním orgánem Úřad pro ochranu osobních údajů
vykonávající dozor v oblasti ochrany osobních údajů, Česká obchodní inspekce vykonává ve
vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele. - Vztah mezi lékárnou a zákazníkem se ve věcech neupravených VOP řídí právními
předpisy České republiky, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, a zákonem č.
634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. - Zákazník tímto výslovně prohlašuje, že se seznámil se zněním těchto VOP před potvrzením
rezervace, ujednání rezervačních podmínek jsou pro něj jasná a srozumitelná a plně jim rozumí a
bude se jimi řídit. Dále zákazník prohlašuje, že léčiva rezervuje výlučně pro svoje užití. - Tyto VOP nabývají účinnosti ode dne 1.11.2022
V Českém Brodě
AnnyPharm, s.r.o.